portfolio
MIEKE DIERCKX | LHUNA GEORGE
NELE BRAET JEWELRY
MAE CONCEPT | YLLE KNITWEAR
HONESSE | ELIXIR DE VIE
COSH | VERITAS
Benieuwd naar waar ik mee bezig ben of wat ik in het verleden deed?
Neem een kijkje in mijn portfolio.
Hover over de foto's en klik om mijn projecten te bekijken.










Work in Progress
Uiteraard staat niet alles in mijn portfolio. Zo ben ik momenteel aan het werk voor enkele projecten waar ik nog weinig over kan vertellen. Top secret ;-)
Zo ben ik bezig aan een communicatie traject met Nele Braet Jewelry
En met een strategie traject voor start-up
Lhuna George Jumpsuits

hier vind jij je
volgende handtas
Mieke Dierckx
A cherished bag is one that ages with every milestone
Mieke Dierckx houdt ervan als haar tassen de verhalen van haar klanten vertellen. Die tassen worden gekoesterd, elke dag gedragen en meegenomen op elk avontuur. Dát is waarom ze ontwerpt en de teksten op haar vernieuwde website moesten daar een weerspiegeling van zijn.
Ik ging aan de slag met:
-
een vernieuwde about pagina die het verhaal van haar en haar team vertelt
-
een pagina die haar waarden weerspiegelen
-
meer informatie over de mooie materialen waar ze mee werkt
-
het verhaal van de unieke samenwerking met haar productie atelier in Portugal
-
advies over het soigneren van die met liefde ontworpen tassen

Ylle Knitwear
Ylle Knitwear lanceert een nieuwe webshop voor haar Bescheiden Belgisch Breigoed en had daarbij hulp nodig voor haar teksten. Ik schreef haar about pagina, het persbericht voor de nieuwe zomercollectie "Sunday Girl" en verleende haar advies voor een goede FAQ pagina.
klik en shop je favoriete bralettes & crop tops
Occasioneel drukwerk
Af en toe ga ik aan de slag met Indesign en Illustrator voor onszelf, vrienden en familie.
Ik heb een zwak voor kaarten en mooie papiersoorten en vind het fijn om er mee aan knutselen te gaan.
In december 2021 besliste ik impulsief om onze kerstkaart te koop aan te bieden op Instagram. Ik was zo content van mijn proefdruk en wou het met de wereld delen. Op minder dan een week tijd verkocht ik 280 kaarten en daar ben ik best fier op. Het leverde me een extra opdracht op voor een kerstkaart in dezelfde stijl.



klik voor
conscious fashion
MAE Concept
Lena, oprichtster van MAE Concept klopte bij me aan met haar anti Black Friday project en aan het boycotten van die zwarte dag, daar werk ik héél graag aan mee! Ze zocht iemand die wat er in haar hoofd zat en wat was gekribbeld op papier kon samenvoegen tot en mooie, vloeiende en poëtisch getinte tekst als voice-over en ondertiteling.
A day in the life of MAE
Ik vertelde het verhaal van MAE, wie ze is, hoe ze door het leven gaat en waarom ze bewust kiest voor conscious labels. Het weerspiegelt perfect waar Lena en haar klanten voor staan en voor kiezen.
De insteek was initieel een anti Black Friday video, maar we hebben uiteindelijk samen de video zo vormgegeven dat deze nog in 'mini verhaaltjes' kan opgedeeld worden en als branding en content materiaal gebruikt kan worden op andere momenten in het jaar.

credits
Videographer @laureholemans
Copywriting @lorencedelvoye
Venue @fleurmostaert
MAE @lenaonkelinx @jelenacorbeels
Honesse
Honesse is een duurzame webshop met ecologische en eerlijk gemaakte bacics, homewear en pyjama's.
Laura klopte bij me aan voor het schrijven van een blog :
6 tips om bewuster te shoppen
In de maand juli 2021 vroeg ze me om tijdens haar vakantie de stories op Instagram over te nemen.
klik en shop tijdloze stuks
COSH
Tijdens de eerste lockdown in 2020, ondersteunde ik COSH en haar aangesloten handelaars om de pandemie het hoofd te bieden.
Ik schreef daarvoor enkele blog artikels, nieuwsbrieven, press releases en social media posts en stuurde voor het grafisch- en vertaalwerk enkele stagiaires aan.
klik voor de blogs
klik voor beauty tips
Elixir de Vie
Elixir de Vie is een schoonheidssalon te Herselt.
Voor hen maakte ik een eenvoudige website met Wix, maak ik occasioneel drukwerk en ondersteun ik hen op vraag in het managen van sociale media met bijhorend beeldmateriaal.

Veritas
Voor ik begon met freelancen, werkte ik voor Veritas als DIY Coordinator. Mijn job bestond eruit om marketing campagnes voor het DIY assortiment uit te werken.
#BranquinhoForVeritas
Veritas ging een samenwerking aan met gerenommeerd Belgisch ontwerpster, Veronique Branquinho. Zij ontwikkelde een unieke en tijdloze DIY collectie, ondersteund met een exclusieve collectie aan handtassen en panty's.
De DIY collectie werd ondersteund van een lookbook en werkomschrijvingen. Omdat de Veritas winkels niet steeds de gehele DIY collectie op stock hebben, ontwikkelde ik voor hen een stalenboek als ondersteunende tool voor de verkoop. Onze klanten konden in dit stalenboek de stoffen en wol uit de collectie zintuigelijk bestuderen.
Dit was een grootschalig project, waar diverse afdelingen en erg veel collega's bij betrokken waren. Als DIY coördinator werkte ik het lookbook uit met onze grafische cel, verleende ik mijn ondersteuning in het uitwerken van de werkomschrijvingen, coördineerde ik de ondersteunde Youtube tutorials en werkte ik het stalenboek uit.
klik en leer breien en naaien met Veronique Branquinho
Naai- en breimagazine
De creatieve magazines van Veritas waren toe aan een nieuw en fris oog. Met een zeer korte deadline sloegen we er met ons DIY team toch in om een frisse wind door de bladen te blazen. Door oa te kiezen voor andere fotografie, doelden we erop om de klant mee te nemen in een verhaal doorheen de magazines. Het thema was 'back to work'. De visuele impact was enorm en werd positief onthaald door de klant.
klik voor inkijkexemplaren
Tricot Challenge
Jaarlijks wordt er voor Veritas klanten een Tricot Challenge gelanceerd, waarbij deelnemers wekelijks een nieuwe stap krijgen toegestuurd in de werkbeschrijving van een breiproject.
Voorheen werden er steeds plaids gemaakt, maar daar wou het DIY team nieuwe wind in blazen. Zo kwamen we tot het uitwerken van een challenge om sokken te breien.
Om elke brei(st)er uitdaging te geven, ontwikkelden we voor elke moeilijkheidsgraad een sok: absolute beginner, leergierige beginner en gevorderde brei(st)er. Gedurende 7 weken werd er wekelijks een nieuwe stap via de Veritas newsletter en social kanalen bekend gemaakt. Elke stap werd ondersteund door een Youtube tutorial.
klik en leer sokken breien :-)
Inspiratie krantjes
Bepaalde collecties waar Veritas sterker mee wil uitpakken, worden ondersteund door 'inspiratie krantjes'. In deze krantjes worden de meest interessante producten en DIY projecten uitgelicht, teneinde de klant meer inspiratie te geven binnen een bepaald thema. De stijl van het krantje werd aangepast om het aantrekkelijker en duidelijker voor de klant te maken. Voorheen werd er zelden een totale mix gebruikt tussen accessoires en het DIY assortiment.

